8 Eylül 2013 Pazar

İSTANBUL EĞİTİM DAYANIŞMASI DEKLERASYONU






            

 

Yıllardan beri ülkemizde bütün iktidarlar tarafından eğitim evrensel insan hakları ve çocuk hakları hiçe sayılarak; antidemokratik, ezbere dayalı, bilimsel içerikten yoksun, baskıcı ve cins ayrımcı uygulamalarla yönetilmektedir. Son dönemde çıkan yasalarla eğitimin sorunları katmerleşerek artmış, eğitim piyasa koşullarına terk edilmiş ve toplumun muhafazakârlaştırılması projesine dönüşmüştür. Bizler demokrasi güçleri olarak üniversitelerin özerk bir yapıya ve demokratik bir ortama kavuşması; demokratik ve bilimsel eğitim için mücadele ediyoruz. Kararlılıkla, ısrarla bu mücadeleyi sürdürmeye devam edeceğiz.
Bizler; demokrasi mücadelesi veren bütün kesimler olarak iktidarların eğitim alanındaki dayatmalarına karşı bir araya geliyoruz. Eğitimin ilk aşamasından üniversiteye kadar her anında yaşadığımız zorbalık ve mağduriyete karşı sesimizi ve mücadelemizi birleştiriyoruz.
İktidarların eğitim sistemini kendi ihtiyaçları doğrultusunda düzenleyerek adeta pedagojik bir körlükle çocuklarımızın geleceğini karartmasına, eğitimin ticarileştirilmesine ve gericileştirilmesine, önümüze seçenek diye sunulan seçeneksizliğe ve dayatmaya, eğitimin her alanında yaşanacak sorunlara karşı gücümüzü ortaklaştırıyoruz!

Herkes için demokratik, bilimsel, ulaşılabilir ve nitelikli eğitim hakkıiçin herkesi, tüm demokratik kurum ve kuruluşları, demokrasi ve özgürlüklerden yana siyasi parti, dernek ve oluşumu mücadelemizi ortaklaştırmaya, gücümüzü birleştirmeye, sesimizi çoğaltmaya çağırıyoruz

EĞİTİM DAYANIŞMASI İÇİN DEKLARASYON TASLAĞIDIR. 
 
İSTANBUL EĞİTİM DAYANIŞMASI






İLETİŞİM MEHMET AYDOĞAN 505 5618918

Eğitim-Sen İstanbul 5 Nolu Şube          Tlf:216 306 17 11
Üsküdar Cad. Gurur Apt. No:12/3        Belgegeçer:216 387 54 92
Kartal-İSTANBUL        e-posta:istanbul5@egitimsen.org.tr


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder